Yeni alınmış TeamSpeak Serverinde Admin Olmak için ne yapabilirim?
Yeni satın aldığınız TeamSpeak'de kendinize yetki vermek için size verilmiş ADMİN kodunu kullanmanız lazım.Bu kodu kullanmak için;
- Resimde gördüğünüz Permission sekmesine tıkladıktan sonra
![[Resim: oCFGc.png]](http://i.imgur.com/oCFGc.png)
- Use Privilege Key seçeneğine tıklıyacaksınız
ve ardından,
- Karşınıza çıkan kutucukdan size verilmiş olan keyi yapıştırıp OK'a tıkladığınız takdirde
![[Resim: sucaP.png]](http://i.imgur.com/sucaP.png)
- Karşınıza şu şekilde bir onay kutusu çıkacaktır.
![[Resim: akB00.png]](http://i.imgur.com/akB00.png)
Serverde Admin oldum peki serverime nasıl isim ve şifre ekliyebilirim?
TeamSpeak ekranında gördüğünüz en üst kanal'a sağ tıklayıp Edit Virtual Server seçeneğine tıklayın,
![[Resim: UD13i.png]](http://i.imgur.com/UD13i.png)
- Karşınıza çıkan sayfada More[4-A]Tıklayın ve alt menü açılsın
![[Resim: gObsP.png]](http://i.imgur.com/gObsP.png)
- Alt menü açıldıkdan sonra;
- 1: Servere isim vereceğiniz bölümdür,
- 2: Servere şifre koyacağınız bölümdür,
- 3: Servere icon(resim) koyacağınız bölümdür;
- 4: TeamSpeak girdiğiniz zaman chat bölümünden çıkan yazıdır.
![[Resim: aUHcJ.png]](http://i.imgur.com/aUHcJ.png)
- 4-A: Alt menüyü açar.
- 4-B: Alt menüyü kapatır.
- 5: TeamSpeak giriş yaptığınız anda karşınıza çıkan iletidir.
- 6: İleti yazısını açıp kapatabilirsiniz.(MODAL seçeneğini tavsiye ederim [MODALQUIT] seçeneği TeamSpeak sizi otomatik olarak bağlantınızı keser ve TeamSpeak giremezsiniz)
- 7: Banner'inizin üstüne tıklandığında ............ internet sayfasına yönlendirmek istediğiniz seçenektir.
- 8: Sağ üstte çıkan ister haraketli resim[gif] ister haraketsiz resim[png]koyacağınız bölümdür.
- 9:Resize bölümünde resmin boyutunu ayarlabilirsiniz
- 10: Küçük banner'izin koyacağınız bölümdür.TeamSpeak de sağ üst de çıkar.
![[Resim: oMqao.png]](http://i.imgur.com/oMqao.png)
- 11: Küçük banner'izin üstüne tıklandığında ............ internet sayfasına yönlendirmek istediğiniz seçenektir.
- 12: Küçük banner'izin üstüne gelindiğinde Chat kutusunun sol altında çıkan yazıdır.
![[Resim: aFLI8.png]](http://i.imgur.com/aFLI8.png)
- 13: Ayarları kapatmadan denemek için tıklayın.
- 13-A: Ayarları kapatmak için tıklayın.
Herşey güzel peki nasıl oda açarım, odayı açtım nasıl düzelteceğim ve nasıl odayı sileceğim?
**Oda Kurma
![[Resim: duekE.png]](http://i.imgur.com/duekE.png)
- TeamSpeak ekranında boş bir yere sağ tıklıyarak CREATE CHANNEL seçiyorsunuz.
![[Resim: sY1F9.png]](http://i.imgur.com/sY1F9.png)
- 1: Odanıza isim vereceğiniz bölümdür.
- 2: Odanıza şifre koyacağınız bölümdür.
- 3: Odanızın takma adını koyacağınız bölümdür.
![[Resim: oI7zs.png]](http://i.imgur.com/oI7zs.png)
- 4: Odanızın duyuru bölümüdür buradan yazacağınız her yazı herkez tarafından gözükmektedir.
![[Resim: W9sRF.png]](http://i.imgur.com/W9sRF.png)
- 5-A: Odayı geçiçi olarak açar.Oda da kullanıcı kalmadığı takdirde sunucu tarafındna otomatik olarak silinir.
- 5-B: Odayı yarı kalıcı olarak açar.Eğer sunucunuzda kayıt sistemi varsa misafirler bu odaya girip konuşabilirler.
- 5-C: Odayı kalıcı olarak açar.Oda silinene kadar sunucunuzda kalır.
- 5-D: Odayı giriş kanalı yapar.Kullanıcı sunucuya giriş yaptığında bu odadan bağlanır.
- 6: Odayı nereye taşımak istiyorsanız buradan kolayca taşıyabilirsiniz.
- 7: Odada konuşma güçüdür.Bazı oyunlarda takımı liderler yönettiğinde konuşma gücünü üyelerden yüksek tutarak sadece liderlerin konuşmasını sağlar.
- 8: Odaya icon(resim) koyacağınız bölümdür.
- 8-B: Odadaki iconu(resmi)kaldırabileceğiniz veya değiştireceğiniz bölümdür.
- 9: Odayı ayarladıkdan sonra OK yazısına tıklıyarak odanızı kurmuş olursunuz.
**Oda'yı Düzeltme
![[Resim: RXH9s.png]](http://i.imgur.com/RXH9s.png)
- Düzeltmek istediğiniz odanın üstüne sağ tıklıyarak EDIT CHANNEL seçiyorsunuz.
[img]
[/img]- Oda kurar gibi nereyi düzeltmek istiyorsanız orayı düzeltip OK yazısına tıklayın.
** Oda Silme
![[Resim: 3Ztl9.png]](http://i.imgur.com/3Ztl9.png)
- Silmek istediğiniz odanın üsütne sağ tıklıyarak DELETE CHANNEL seçiyorsunuz.
![[Resim: jnUi7.png]](http://i.imgur.com/jnUi7.png)
- Karşınıza çıkan soruda Yes tuşuna tıklıyarak odayı silmiş olursunuz.
Oda kurarken Create Spacer yazıyor,bu kanal ne işe yarar?
** Create Spacer
![[Resim: PKUN3.png]](http://i.imgur.com/PKUN3.png)
Spacer kanal odaları sağa hizalama sola hizalama ve ortalamaya yarıyor.Bunları yapabilmek için TeamSpeak için ayarlanmış özel Spacer Kodları bilmeniz gerekmektedir.
Spacer kodları nelerdir,bu kodları kullanmada sınırlama varmıdır?
** Spacer Kodları
-[lspacer]:Odanın başındaki kutucuğu kaldırmanızı sağlar,
![[Resim: xktor.png]](http://i.imgur.com/xktor.png)
-[rspacer]:Odanın ismini sağa dayalı yazılır,
-[cspacer]:Odanın ismini ortalanmış şekilde yazılır,
-[spacer] :Odanın ismini sola dayalı yazılır.
![[Resim: uQPJo.png]](http://i.imgur.com/uQPJo.png)
-Kodlarda sınırlama yoktur sınırsız kullanabilirsiniz.Ayrıca SPACER yazısından sonra numaralandırma yaparsanız daha iyi olur.
Server Groups yetkileri ile Channel Groups yetkileri arasında ki fark nedir?
-Server Groupsda ki yetkiler server üzerinde kullanabileceğiniz yetkidir.
-Channel Groupsda ki yetkiler ise sadece A kanalında almış olduğunuz Channel yetkisi ile A kanalında kullanabileceğiniz yetkidir.
Eskiden Permissionlar ayrıntılı gözüküyordu şimdi ise TS'nin otomatik olarak gösterdiği yetkiler var bunu nasıl eski haline alabilirim
-Bunun çözümü 2 şekildedir.
1: TeamSpeak sürümü eski olan TS'yi kurmanız yada
2: Settings-Options-Advanced Permissions System kutucuğuna tıklayıp OK demeniz
![[Resim: ucQlZ.png]](http://i.imgur.com/ucQlZ.png)
![[Resim: AfGkq.png]](http://i.imgur.com/AfGkq.png)
Fazla uzun tutmadım daha önce çıkarmış olduğum rehber fazla ilgi görmedi önemli olan bölümleri en iyi şekilde anlatmak istedim.Gözümden kaçmış önemli yerler olabilir, konu altına sorularınızı bildirirseniz yardımcı olmaya çalısırım. Umarım beğenirsiniz.
Bu konu Respect - l0ckam isteği üzerine açılmıştır.






![[Resim: xp2_dangerclose.png]](http://battlelog-cdn.battlefield.com/cdnprefix/98ed2fe-3/public/profile/bf3/stats/dogtags/s/xp2_dangerclose.png)


![[Resim: tumblr_m0wldvgKjg1qa9ufr.gif]](http://media.tumblr.com/tumblr_m0wldvgKjg1qa9ufr.gif)
![[Resim: cryface.gif]](http://www.warfacetr.com/wp-content/uploads/2013/06/cryface.gif)
![[Resim: AWmRD.jpg]](http://i.imgur.com/AWmRD.jpg)